امنیتی

مقالات علمی مرتبط با امنیت

امنیتی

مقالات علمی مرتبط با امنیت

وحشت از ایرانی ها

نهاجا در دوران پس از جنگ تحمیلی هم در تولید قطعات و اورهال جنگنده‌ها نقش مهمی را ایفا کرد و توانست انواع جنگنده‌های موجود در نیروی هوایی جمهوری اسلامی را تعمیر اساسی کند. این تنها بخشی از توانمندی هوایی ارتش و بعد دیگر قدرت نهاجا در تولید جنگنده ها در منطقه غرب آسیا است. 


وحشت فرمانده ارشد آمریکایی از جنگنده

وحشت فرمانده ارشد آمریکایی از جنگنده

مقامات آمریکایی پس از ساخت این جنگنده شدیدا از توانمندی آن ابراز نگرانی کردند.  پس از انتشار اخبار ساخت جنگنده‌های ایرانی یکی از فرماندهان ارشد آمریکایی عنوان داشت: ما قبلا اصلا از جنگنده‌های ایرانی نمی‌ترسیدیم، بلکه از قدرت تحلیل و واکنش سریع و غیر قابل پیش‌بینی خلبانان ایرانی بیمناک بودیم، اما اکنون ما اطلاعاتی درباره جنگنده‌های ساخته شده در ایران نداریم و نمی‌دانیم از چه نوع تکنولو‍‍ژی در آنها استفاده شده است و الان هم از جنگنده‌های آنها و هم از خلبانان آنها بیمناکیم. 


آقا صاحب همه شیعیان

از مرحوم ایت ا...اصفهانی مرجع بزرگ شیعیان معاصرمرحوم ایت ا... حائری یزدی نقل شده است که در ایام جوانی با وجود مخالفت پدر برای تحصیل در حوزه به اصفها ن رفته بودم .در ان زمان وضعیت مالی مناسبی نداشتیم .پدرم در فصل زمستان برای دیدن من به حجره ام امد .هوا خیلی سرد بود و من زغال برای گرم کردن نداشتم و در پاسخ به پدرم گفتم زغال تمام شده است و پدرم چیزی برای خوردن درخواست کرد گفتم چیزی ندارم .پدرم در پاسخ گفت مگر تو بی صاحبی که در این یدیختی زندگی کنی که متوجه کوبیدن در شدند.مرحوم اصفهانی رفته دم در و دید اقایی آمد و یک بسته غذا به او داد و گفت زغال هم در فلان نقطه حجره گذاشته شده است به پدرت هم بگو من بی صاحب نیستم.با شنیدن این موضوع پدر یکی از مشوقین ایت ا... اصفهانی برای تحصیل می شود.............

نفوذ از یک نگاه

نفوذ دشمن
ابزارهای دشمنی این دشمنِ بظاهر مقتدر نامحدود نیست؛ چند ابزار اساسی دارد که اینها ابزارهای فعّال او است: یکی تبلیغات است -ایران‌هراسی-، یکی نفوذ است، یکی هم تحریم است. من درباره‌ی نفوذ، در این چند ماه اخیر مکرّر صحبت کرده‌ام، تکرار نمیکنم؛ درباره‌ی تبلیغات هم بحث زیاد است 

روایت تصویری | بدرقه خادم خورشید.